Vrångfredag

Blev häromdagen upplyst om att det i denna stad inträffar små mysiga tjejkvällar där man injicerar varandra med Restylane och har det allmänt härligt. Min kloka upplysare tyckte så klart det var fruktansvärt och jag håller med.
Jag håller tyvärr inte med om det tillräckligt mycket, bara.


Absolut och självklart och naturligtvis och allt däremellan så är det förryckt och dumt att använda Restylane, eftersom det är ett gift och det är djurtestat och fan och hans finansminister. Men om det skulle finnas ett fint litet skönhetselixir gjort på gurka och enbart testat på Julia Roberts, Kate Moss och Lena Endre så skulle jag kräva att bli iskjuten detta under huden på momangen.


Naturligtvis ska man inte kämpa för att behålla skönhetsidealen och bladibladibla men vem tycker det är roligt att se ut som en ihopskrynklad näsduk i ansiktet? Jo, enbart de jäntor som är snygga hur som helst. På dem gör det inget ifall de blir lite rynkiga, eftersom de bara ser distingerade ut (eller är det bara äldre gentlemen som kan vara distingerade? Vad är då fruntimmer?). De fula flickorna blir däremot bara ännu fulare när de får ett skrövligt anlete.


Och som jag sagt förut och kommer att säga igen (fast man kan ju tycka att det är onödigt eftersom det tar utrymme från min blogg om Lilla Katekesens samband med Kierkegaards teorier): fult folk får ingen chans. Om man dessutom är tjej (eller qvinna med q, ve och fasa!) och estetiskt frånstötande, då är det kört.


Fula flickor får inte fast anställning, får aldrig uppfylla sina drömmar, odla sina talanger eller ens komma först i kön på uteställen.
Fula flickor döms på förhand från födseln. De hamnar sist i alla lägen och blir dessutom dummare i huvet än andra, eftersom de bara kan tänka på hur de ska slippa vara fula resten av livet.


Mitt förslag är kvotering. Fula flickor ska ha företräde till jobb. Och få gratiskuponger på skönhetssalonger. (och möjligtvis applåder så fort de rimmar) Och kanske slippa utsättas för snygga kvinnor, både i media och i verkligheten.

Snygga kvinnor ska utestängas från utbildning, a-kassa och allmänna plats.




Kommentarer
Postat av: Kjell

Låter som en bra ide, men tycker att det borde vara vi fula människor istället som ska ha företräde till allt som är sådär lite smågöttigt.



Sen kan de snygga tjejerna och killarna få stå utanför med en dos avund i blick!

2010-11-13 @ 01:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0