Stjärtonsdag

Även denna morgon börjar utan förvarning, så jag hinner inte tvätta håret idag heller. Småfåglarna kastar lystna Martin Timell-blickar på min torrschamponerade kalufs där det snart börjar växa ut skedar och halva Keith Richards hårbandssamling.

Keith Richards  skickar redan arga mail till mig för att jag snott hans påsar under ögonen.

Jag äter resten av gårdagens marsipanlimpa till lunch och på väg till postlådan går jag förbi två småtjejer i en busskur. På väg tillbaka från postlådan börjar det blåsa och jag tar på mig en mössa. När jag närmar mig tjejerna i busskuren slår det mig att jag borde tagit en annan väg. De vet ju inte att jag varit till postlådan, så nu tror de bara att jag tagit en jättekort promenad och dessutom klätt ut mig på väg tillbaka för att inte bli igenkänd.

En enkät från landstinget vill veta allt om mitt  hälsotillstånd. Ingenstans finns en ruta där man kan kryssa i att smutsigt hår och marsipan gjort mig paranoid den senaste tvåtimmarsperioden. Så jag gör en egen.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0