Trefaldigt hurra

Miss Jackson har varit välgörenhetsgivare länge, påpekar hon. Hurra för det! Det påminde mig om att jag inte gett pengar till något vettigt denna månad, så årets första donation gick HIT.

Har infriat ett nyårslöfte idag. I alla fall för idag. Måste fortsätta resten av året också, annars gills det väl inte riktigt. Har lärt mig något. Letade ekologiska underkläder (på nätet, inte hemma) och hittade bambutrosor. Verkar bra. Men så slog det mig att det kanske inte är bra för jättepandorna. Inte för att de använder trosor, men för att de käkar bambu i stora lass. Om man gör trosor av deras mat kanske jättepandorna får ett ännu svårare liv, och då går jag hellre commando.

Men så läste jag att det är en annan bambuart som pandorna äter än som man gör småbyxor av. Hurra för det!

Gjorde världens längsta inköpslista, eftersom vi åt upp i princip all mat ifjol. Insåg att alla varor inte skulle gå att hitta som ekologiska, men ska i alla fall försöka där det går. Först och främst frukt, grönsaker, bomull och topz måste vara giftfritt.

En del tror att det är präktigt och duktigt och drygt att handla ekologiskt. Marit Paulsen säger att det till och med är farligt. Alla som har Marit Paulsen som husguru räcker upp en hand! Nä, just det.

Men det är inte duktigt att köpa ekologiskt. Nog för att jag vill bli en bättre människa, men jag tror inte ondskan far ur mig bara för att jag köper KRAV-märkt. Det är helt enkelt så att jag vill att det enbart ska finnas ekologisk mat. Allt annat är egentligen trams. Och trams kan jag inte hålla på med, för då kanske Carl Lidbom kommer och nyper mig i örat.

Eftersom jag inte har någe Paint på denna dator får jag köra en favoritbild i repris. Man ska inte upprepa sig, men ibland är det bättre än fullständig tomhet. Hurra för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0