Kitty och bokmysteriet

Kitty Jutbring var med i något fult TV-program för några år sedan, men har visat sig kunna både skriva och vara snygg. Dessutom har hon blivit vegan nyligen. Så idag hurrar jag för henne.

Jag är besviken på mig själv för att jag inte har något vin hemma att fira med. Och att jag åt upp all choklad igår. Firar istället med att höra på Fairfield Four, en av de svängigaste a capellagrupperna någonsin. Och då har jag ändå räknat min och lillasysters gospelkör/trashmetalunit.

Ifjol hade jag en tävling, där den djurvänligaste läsaren skulle få pris. En hel drös fina anmälningar strömmade in, men Miss Jackson vann, eftersom hon åt veganskt i en vecka. Hon fick dock aldrig något pris, eftersom jag fastnade någonstans på vägen. Men nu har jag designat klart och ska bara sätta i USB-kabeln i skrivaren så ska tröjan skickas till Miss Jackson.

Nu blir alla ni så ledsna för att ni inte får något pris, men det finns chans ännu. Idag lottar jag ut en bok jag precis läst färdigt, Fragile Things av Neil Gaiman. Det är en samling fantastiska små berättelser om ungefär allt möjligt, både otäcka och roliga och ibland bara totalt underliga.

Bokhyllan här håller på att tippa omkull, så den här boken blir en i en rad som jag tänker lotta ut. Det enda ni behöver göra för att vinna Fragile Things är att skriva en kommentar här om vem ni vill hurra för idag.

Förhoppningsvis behöver ni inte vänta ett år på priset.


Kommentarer
Postat av: Inga-Lill

Jag är uppe i fyra lager kläder och känner mig som ett hubba bubba när jag går ut! Är det du som gör de fantastiska bilderna också?

2010-01-07 @ 19:01:38
Postat av: Å

Hurrar för alla som måste vara ute och jobba i denna svinaktiga kyla. LÖNEFÖRHÖJNING BORDE DE HA !

2010-01-07 @ 23:21:10
Postat av: miss Jackson

vann jag? :)

2010-01-08 @ 01:12:02
Postat av: ilona

alltså det här bara suger, det är så kallt så man kan inte vara ute och promenera och hålla sitt nyårslöfte och bli smal och vacker till sommaren, i morse hade vattnet frysit, så man fick ta kastrullen och hämta snö ute och tina så man kan blaska av sej för på jobbet måste man även om det är kallt. Håret har blivit ofönat för första gången på typ 450 dagar, och ser inte så vackert ut.

Vad ja skulle vilja göra är att ligga i sängen under ett varmt täcke och filt med en påse super choklad och läsa en god bok.

Vart ju även blåst på en vinkväll i kväll pga denna jäkla kyla..

kan vi ses den 12:e kl 14 eller?

2010-01-08 @ 12:04:47
Postat av: miss jackson

hurrar för de som orkar jobba på barnavdelningen på östersunds sjukhus

2010-01-08 @ 13:55:13
Postat av: Anonym

Jag hurrar lite grann för mig själv eftersom jag börjat dissa skolans äckliga äckel mat och tar av skolans äckliga vegitariska mat i stället. Och för att jag har fått lite lite grann av inspirationen tillbaka sen sist du fick mail. Kanske en låt kommer inom kort? :)

Sen hurrar jag åter igen för mig själv att jag för ovanlighetens skull faktiskt är kababel till att hurra för mig själv i dag. Inte varje dag det inte!



Kram

2010-01-12 @ 20:20:31
URL: http://tovelaurin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0