Förbjuden frukt är godis

Som jag tidigare påpekat så är det mycket som jag skriver om i denna blogg som sedan inträffar. Jag kan nog lova er att Anders Borg hamnar på jobbsökarkurs till hösten, till exempel. Fast så ont önskar jag ingen. Idag fick jag brev från Arbetsförmedlingen som vill bju mig på tårtkalas om en vecka för att fira min existens. Typ. Eftersom min period med jobbcoach är slut (jag hade ETT möte med min jobbcoach, sedan råkade jag ju få jobb...) så måste jag på uppföljningsmöte. Jag funderar på att ringa och fråga EXAKT vad det mötet ska ge, men så får man väl inte bete sig?

I vilket fall. Bloggen ser ibland in i framtiden. Också en hel del in i baktiden, men jag ska inte skriva om kladdkaka idag. Framtiden, var det. Eller blir det, om man ska vara grammatiskt korrekt. Häromdagen skrev jag om hur George Clooney dyker upp här hemma och räddar oss allihop från undergång och idioti och så verkar det bli (nämen ser du vilken orytmisk poesi?). Han ska åka skoter i någon liten by och det kan ju inte missas. Eller kan det? Jag måste ringa Arbetsförmedlingen och se om närvaro är obligatorisk på George Clooneys skoterrace.

Eftersom saker jag skriver om händer på riktigt har jag lovat Modern att skriva att hon kommer att vinna en miljon kronor.

Ni andra kanske också vinner en miljon kronor! Fast här på bloggen är det lite blygsammare vinster som erbjuds. Idag kan DU vinna Kerstin Thorvalls bok Det mest förbjudna. Thorvallskan är en av de där som skriver så att man inte kan låta bli att läsa. Det blir som att andas eller klia på ett myggbett. Det är inte ett dugg svårt att göra och man måste fortsätta göra det, annars går man åt.

Det mest förbjudna orsakade en hel del rabalder när den kom ut. (Jag och Dojjan orsakade en hel del Rabarber för hundra år sedan. Men det blir ju bara roligt för mig och Dojjan, eftersom vi är de enda läsare här som vet vad Radio Rabarber är. Ni andra får vänta tills Kobra gör ett specialavsnitt om våra legendariska sändningar i Kramfors Närradio på 90-talet.)

Det snackades om att Kerstin Thorvall ställt till med skandal i och med boken. När var senaste gången du ställde till med en skandal? Är det kanske dags igen?

För att vinna Det mest förbjudna får du helt enkelt bara berätta vad du tycker borde vara förbjudet.

Min tidigare önskan om rökförbud på restauranger slog in, så nu önskar jag att det blir förbjudet att utnyttja djur och att sälja tråkigt bröd i affärerna.


Kommentarer
Postat av: Kjell

Tycker väl att det är dags att förbjuda den borgliga regeringen att komma med fler dumheter och att de får ta tag i de sociala orättvisor de skapat och betala dessa ur egen ficka.

2010-01-22 @ 22:22:07
Postat av: Emma

Dom borde förbjuda surströmming! Det luktar ju såååååå illa ! :s

2010-01-23 @ 13:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0