Vinn Bobbok!

Om man går in på bloggtoppen.se kan man rösta på Tapetorkestern. Då blir jag glad. Och the more merrier, the better, tror jag lyckoprincipen är.

På bloggtoppen.se finns en liten mojäng som säger "om du gillar den här bloggen kanske du även gillar..." och så tipsar den om andra bloggar som på något sätt ska höra ihop med Tapetorkestern. Den första bloggen på den listan var i förrgår Bob Hanssons blogg. Då blev jag glad. Fast sedan har det dykt upp en massa andra bloggar som jag inte är så säker på att jag vill kopplas ihop med.

Det är som CDON:s lilla tipslåda, där vad man än köper för skiva så rekommenderas man att även köpa Bon Jovis senaste skiva. Även om det var hundra år sedan Bon Jovi gjorde en skiva. Jag läste förresten att Jon Bon Jovi fortfarande har kvar sitt eget hår. Det vore en större nyhet ifall han tatt någon annans hår, men ibland är nyheter inte stora.

Tillbaka till Bob Hansson, mannen med stort M. (Ej att förväxlas med Mannen, dock, som är Min. För att undvika spännande rykten på Aftonbladet så förtydligar jag: jag har inte ihop det med Bob Hansson. Tror jag.)

Alla som sett Bob Hansson live vet att det är en livsförändrande upplevelse. Och då menar jag i den mest positiva bemärkelse man kan tänka sig. Inte som att det kan vara livsförändrande att se ett helt avsnitt av The Hills på MTV. Programmet riktar sig inte till mig, jag vet. Men det förändrade mitt liv för en stund, så att jag blev helt livstrött och ville äta maskindiskmedel för att rena min själ och avsluta min tillvaro. Men det gick över.

Bob Hansson bör ses live. Men det är inte alltid han är i krokarna, så man kanske måste nöja sig med hans böcker. Han skriver så att man blir nykär i hela alfabetet, och det kan behövas när man råkat läsa tråkiga bloggar av totalt misstag bara för att man skulle kolla vad det var bloggtoppen.se rekommenderade. Jag skickar iväg Bob Hanssons fina diktsamling "Här ligger jag och duger" till dig som vill ha den. Det enda du behöver göra är att skriva ett rim. Om precis vad som helst.




Kommentarer
Postat av: Paulin

Att läsa en dikt

av Bob Hansson

måste vara min plikt

då jag inte läst nån

av han förut

nu är den här dikten slut!

2010-02-08 @ 17:16:27
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: Kjell

Ville bara skryta med att jag vart in och röstat på Bloggtoppen.

2010-02-08 @ 21:30:34
Postat av: ilona

röstat och klart och tack för den lilla snabbsvängen vi hann ses, det var underbart.. kramiz

2010-02-10 @ 09:20:11
Postat av: litensys

Jag tycker nog att min Pite-poesi borde räcka, men här kommer ändå ett rim om att vara vegan på resande fot.



"Busstopp i ödemark och ingen mat står att finna

I alla fall inget som passar en vegan och därtill kvinna

Korv med mos, kebabrulle och snitsiga jingles

Till slut köps banan och halvluriga Pringles

Färden går långsamt och magen protesterar

På detta vis, jag ej vikten halverar".



Du sa aldrig att den måste vara bra, eller att den inte fick halta.

2010-02-11 @ 22:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0