Radiotjänsts laxativitetsteori

Hamnar i telefonkö hos Radiotjänst, som har kommit på något A-kassans telefontjänst ännu inte luskat ut. Med plågsam pausmusik blir väntan så svår att det är nära jag är på vippen att lägga på flera gånger. Någon förstoppad, fejkledsen post-grungegubbe sitter och kvider om hur han ska fara iväg på örnens vingar och det vill jag också göra om han fortsätter sjunga.

Men vi slipper betala nästa månads räkning på grund av mitt stoiska beteende, och jag känner att det nog var värt 500 kronor att uthärda tjurskallesången. Men särskilt stoisk är jag ändå inte. Tevelicenskvinnan frågar varför vi inte har någon TV längre och jag vill säga att det är för att jag inte vill att Erik Haag ska ta ihjäl fler marsvin, men jag vill inte att hon ska tro att veganer är drastiska TV-bortslängare med allmänt asocialt beteende, så jag ljuger lite.

Jag som senast häromdagen påpekade att det är så bra att betala TV-licens. Oberoende TV är bra. Fast särskilt oberoende är det nog inte att Peter Settman tjänar storkovan på ofördelaktiga musikeravtal i Dansbandskampen eller att hon från Antikrundan gör smygreklam för mobiloperatörer. Eller att det då och då lämpligen dyker upp folk i Skavlan som vill göra reklam för sina halvmesiga skivor.

Och ingen av tv-kanalerna har uppmärksammat den stora nyheten jag själv sprang på när jag vinglade in på IKEAS hemsida: Kramfors 50 %!

Japp, 50 % på Kramfors.

Det lär vara en svårare uppgift än att sälja SAAB, att hitta en reaspekulant till min hemstad. Vem som i slutändan köper Kramfors för halva priset och kanske får både cyklande knarklangare och Dollarstore på köpet, det ska jag tala om så fort jag fått det berättat för mig.

Men först lite pausmusik.


Kommentarer
Postat av: Dojjan

Fast man måste väl ha TV-licens för radio och dator, eller?

2010-02-05 @ 16:10:12
Postat av: Bodil

Ja, om man har en dator. Inte om man har en radio, så vidare den inte fungerar som en bildmottagare också. Men det hör väll till ovanligheterna.. :)

2010-02-05 @ 17:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0