Färgfabriken nästa!

Skillnaden mellan mig och en konstnär är enbart bristande organisationsförmåga. Annars hade jag för länge sedan gjort slag i saken av min finfina idé om Tankeutställningen. Låter inte spännande, säger du. Men den tanken kan du spara tills du kommer dit.

På tankeutställningen tänkte jag klistra upp alla tankar jag någonsin har tänkt. På små lappar på stora väggar.

Det finns vissa brister i denna plan. Jag kan inte komma ihåg varenda tanke, till exempel. Och alla tankar får inte plats på små lappar. Men det är sådant man har konstnärspraoelever till. De kan styra upp det hela.

I slutet av utställningen tänkte jag ha en liten soptunna där folk får städa efter mig. De kan helt enkelt ta ner från väggarna de tankar som inte leder någon vart och slänga bort dessa. Sedan kan de lägga sina egna, mer användbara, tankar, i en liten postlåda vid utgången.

Dagens tanke är jag inte färdig att kasta bort ännu. Det är en följdtanke till Jos tänkvärda kommentar till mitt förra inlägg om varför vi inte törs tänka på varifrån köttet som blir "mat" kommer. Ni får läsa kommentaren själv, så jag inte förvanskar något. Min tanke är bara att oavsett hur naturligt det är att växa upp med och sedan slakta djur, så kan jag inte förstå varför det skulle vara bra. Kan vi inte ta hand om, leva med och älska våra djur utan att vi sedan måste döda dem? Varför får de inte leva klart?

Det där blev flera tankar.

På sistone har jag haft lite väl många malande tankar av samma sort i huvudet, så jag har ju glömt att säga att Paulin vann Bob Hanssons bok för sin spontandikt häromsistens. Grattis! Och grattis till Liten syster som skrev så fin poesi men ändå inte lyckades vinna, men nog måste få ett tröstpris för att hon har varit i Piteå och därmed inte kan hänga med allt som händer i kultursvängen.

Nästa tävling går ut på att skriva hur många ni tror som kommer till min tankeutställning när den är klar. Ni kan vinna dammsugarpåsar som hör till den på 70-talet så moderna Electrolux Z 90 - 102, limpmodellen. Vi har bytt ut den mot en något nyare variant, och då blev ju dammsugarpåsarna över.

Jag har en känsla av att det blir ett lågt deltagande i denna tävling, så nu har Liten syster vinstchans!




Kommentarer
Postat av: litensys

..vill inte hemskt gärna vinna dammsugarpåse, även om de kanske kan passa till min oherrans omoderna dammsugare, utan snarare dela med sig av en tanke hon tycker är bra att ha med sig:



Jag styr mina tankar, de styr inte mig och jag ÄR inte mina tankar.



Det kan vara bra att komma ihåg ibland när tankarna blir för många, för trånga och för svåra.

Uppskattar om jag kan få ha detta inlägg tillgodo nästa gång du lottar ut något som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att ärva.

Pussokram!

2010-02-15 @ 19:46:44
Postat av: Kjell

Alltså, jag tycker ju att en tankeutställning är en riktigt grym ide faktiskt.



Tänk va häftigt att få se olika personers tankar och funderingar, från seriöst och allvarligt, glatt till sorgset, drygt och flummigt.

Skulle ju bli en riktigt lyckad föreställning tror jag, speciellt med konstnärligt folk som oss, med röriga(konstiga??) hjärnor;)

2010-02-19 @ 01:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0