Estetiskt opraktiskt

Det finns saker man inte kan uttrycka bara på några få rader med streckgubbar i hörnen. Exakt vilka saker det är får ni googla själva, men jag tänker i alla fall meddela omvärlden att Tapetorkestern härmed är en inkonsekvent blogg.

Det skulle bli fint och städat med bara kylskåpsvisdomsord rakt igenom, men ibland blir även Deepak Chopras prao less.

Denna dag ser ut att bli oberäknelig, med åska i luften och noll drogtester inbokade. Jag försöker räkna ut hur man reklamerar knappar på IKEAdiskmaskinen samt varför jag tappat bort ett brev jag ska svara på.

Av mig kan folket inte vänta sig särskilt mycket mer, förutom möjligtvis smulpaj, en dusch och ännu en dag som Marit Paulsens lookalike.

Till allt detta tänker jag lyssna på den enda sången som gills: Accidentally Like A Martyr, en förnärmad kärlekssång av Warren Zevon, som förnärmade sina närmaste å det grövsta i princip varannan stund.

Dessa ritualer ingår i förberedelserna inför fredagsceremonin "Ringa till Arbetsförmedlingen".

På fem dagar bör jag väl hinna lära mig dricka whisky.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0