Kapitel 22 - Sol, vind och vatten.

Igår var jag ett liten solskensälva som studsade runt på gröna ängar med mitt bedårande guldlockshår svallande i brisen. Ljuv och mild.

Klippte sedan av mig nästan allt hår och färgade det rött och blev en kulturtant, men det var ett välkommet avbrott från Dackeuppror/Rod Stewart-stilen.

Fortfarande ganska ljuv var jag.

Igår.

Imorse regnade det. En lapp i brevlådan talade om att vattnet stängs av imorgon.

Man ska inte svära. Inte hela tiden. Men vad gör man? Min fjärde största favoritsyssla är att duscha. Min främsta störning är att jag måste tvätta händerna innan jag kan tänka. Min huvudtalang är Tvångsmässig Hygien. Jag kan inte föra en normal konversation om jag inte vet att det finns rinnande vatten i närheten.

All min ljuvhet försvann och jag blev ett bittert gammalt träsktroll. Tack och lov bor jag med en man som har både vett och sans i behåll, så han tog lugnt med mig på en hinkköparodyssé så vi kunde förbereda bunkring.

Att tvätta sig i hinkat vatten är förstås inte helt hygieniskt, men jag försöker att inte tänka på det varje minut.


Hamnade på fika med två trevliga värmeljus idag, så jag blev lite soligare i huvudet. Träffade också en liten solstråle som liksom jag har maskeradbestyr fulla huvudet. Sedan hamnade jag på musikmässa och försökte lösa ett korsord i Expressen och insåg att jag är helt dum i huvudet. Men vad gör väl det när man är söt?

(Uppfann en t-shirtslogan idag som jag är jättestolt över: Det man inte har i huvudet får man ha mellan bena. Finns alldeles strax till försäljning. Föregående rad ska inte stå på t-shirten. Eller JO!)

När vi kom hem ikväll låg brev från a-kassan i postlådan. Kanske änderna flugit dit med det. Det var en utbetalning! Jag får pengar imorgon! Som räcker precis till att hämta ut min cykel från verkstan!

Klang och jubelspel och jag försökte slänga lite ljuvligt med Birgit Friggebofrisyren. Då skar jag mitt finger istället för vitkålen.

Lite emo sådär på onsdagskvällen.


Kommentarer
Postat av: Å

Tycker inte man ska umgås med dessa elaka grösaker. De bara hackar fingrarna av folk så fort man försöker äta upp dem.

2009-09-18 @ 13:38:07
Postat av: ilona

tack själv för en trevlig fika.. hoppas vi gör om det snart.. o du var verkligen snygg i håret..

2009-09-24 @ 16:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0