Kapitel 15 - Den kanske MINST väntade vändningen någonsin

Ja alltså ja ba ska berätta va som hände ida va.

Men jag orkar inte skriva så där hela tiden, för då låter jag som de som skrivit svar på mina kommentarer i Tidningen Allehanda angående kattskjutningarna.

Hur som helst. Detta hände idag:

Jag ringde en skolas vikarieansvarig och ska dit och presentera mig på fredag. Skickade ansökningar till två andra skolor också medan jag ändå var i farten. Ingen av dessa tre skolor söker folk, så man kan ju säga att jag är som en objuden gäst. Vilket man kan se både positivt och negativt. Eftersom jag knaprar Rosenrot är jag manisk och ser allt som positivt numera. Hejahejahejahejaochenflaskamedrom! Eller två.

Jag tog på mig min nyinköpta tröja (nu börjar ni känna igen er från RIKTIGA bloggar, eller huuur?) idag och lagade mat. (Nu låter det som om jag brukar laga mat naken och alla ni som hoppats på att den tyska hårdporren äntligen kommer igång blir riktigt riktigt nöjda. Men det dröjer några kapitel, hörni.)

När jag pressade en citron sprutade citronsaft över halva tröjan. No harm done, tänkte jag. Eftersom jag är Dolph Lundgren och tänker på engelska. Efter ett tag märkte jag att min blå tröja nu hade blekröda citronstänk tvärsöver bröstet. JÄRNSPIKARS, tänkte jag. Eftersom jag inte nyttjar grövre språkbruk än så. Men så slog Rosenroten till och jag tänkte att man må göra det bästa av situationen. Så jag stänkte citron över resten av tröjan och tänkte att nu blir det allt ett coolt och unikt mönster.

Ibland har man fel och måste sänka Rosenrotsdosen lite. Min finfina blå tröja ser numera ut som om jag sprätt dynga över hela den. Håll utkik efter den tröjan i min klädsäljarblogg som kommer snart. Faktiskt!

I övrigt har jag hört på makalöst härliga Blind Boys of Alabama och ätit gojibär.

Just ja. Höll på att glömma.

Håll i er.

Jag var ju på Arbetsförmedlingen också. Innan jag skulle gå därifrån frågade Handläggaren om jag inte ville söka dit som Jobbcoach.

Nu får ni ursäkta mig, men jag måste göra en Rosenrotsgrogg.

Kommentarer
Postat av: Bodil

Haha, du är rolig du! Rosenrots-grogg...

Kul att du känner av rosenroten, för det gjorde då inte jag! Men så groggade ju inte jag på det heller. Det var nog där felet låg misstänker jag. Kanske borde testa.. Hm... idé

Ny typ av snaps att medtagas på kräftskivan i helgen!!!



Synd på tröjan. Kunde ju ha blivit något sådant där coolt och roligt batikmönster annars. :D

2009-09-02 @ 23:37:42
Postat av: Å

Oj !

Hmm, vad mystiskt. Svårsmält altihop. Inte rosenroten för sånt är jag allergisk mot(jo, blir som en michelingubbe) utan arbetsförmedlingen. Kanske vill de åt din hjärna för att göra expriment på den.

Fast å andra sidan kan du ju bli en i den exklusiva skara som faktiskt har fått ett jobb via arbetsförmedlingen.

2009-09-03 @ 21:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0