Hasta ner på vinden

"So he's hanging on to alcohol", har jag tyckt att Warren Zevon sjunger i megaballaden "Hasten Down The Wind" och sjungit med så både grannar och jag blivit väldigt rörda många gånger.

Nu visar det sig att han sjunger "So he's hanging on to half a heart", vilket visserligen är mycket bättre i själva sammanhanget, men inte alls lika lätt att sjunga.

Det är överhuvudtaget inte lätt att sjunga, när man är lika tonsäker som en talgoxe på mescalin.

Jag såg två domherrar idag och tänkte att det är oförskämt av mig att vilja att de inte visar sig redan, för när domherrarna är här så är vintern här och då blir jag ännu värre än jag är nu.

Hur lycklig jag än är så blir jag en vresig skitkärring så fort det blir höst i alla fall. Jag förvandlas alltid till en frusen grådvärg i september, men trodde att apatin skulle hålla sig undan nu när jag är kär och allt.

Kärleken må ha kommit genom fönstret och knackat på min dörr, men det har även nordanvinden gjort. FDe otäta fönstren är fortfarande inte utbytta här, så om man sitter stilla mer än en minut i lägenheten utan att ha på sig brinnande torv drabbas man genast av rinnsnuva och frosthjärta.

Jag kan inte tänka utan sol, än mindre andas ordentligt.

Eftersom Sverige blir väldigt mörkt och kallt vareviga år så rånar folk banker, lägger krokben för varandra och lyssnar på Basshunter. Mörker och kyla orsakar även arbetslöshet, ohyfsade barn och ständiga utskick av Halénskataloger. Så kan vi inte ha det.

Det är bara Paul MacCartney som kan styra över vädret och han är inte statsminister i Sverige. Därför får vi ta till andra grepp för att hjälpa landet ur krisen. Från oktober till april bör dessa regler gälla:

- Sänkt pris på mörk choklad, hallon och rödvin. Man kan subventionera detta genom att höja priset på skvallertidningar, blodpudding och polsk smuggelsprit.

- Gratis massage till alla utom Anna Anka.

- Bob Hansson uppträder på Storsjötorget varje dag vid 15-tiden.

- Ingen måste börja jobba före klockan 10.

- Poesi istället för reklam för Postkodlotteriet i allas brevlådor.

- Alla deprimerande deckare på TV ersätts med The Mighty Boosh eller Henry Rollins matlagningsprogram.

- Vaccin mot vinterkräksjuka blir obligatoriskt

- Vaccin mot dumhet erbjuds till riskgrupper

- Allt finansieras med överskottet som blir från psykvården, som kommer att stå ganska outnyttjad.

- Framför allt tycker jag någon smart människa bör öppna vegancafé i Östersund dit man kan gå och äta sig lugn på kladdkaka jämt.


Kommentarer
Postat av: Nörd

Att få läsa lite poesi varje morgon efter att ha bläddrat igenom dagstidningen låter väldigt, väldigt.. underbart.

2009-10-03 @ 22:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0