Hantverklighetens folk

Mannen far iväg på spelning och jag är en duktig tjej som faktiskt kliver upp ändå. Äter frukost till Barnkanalen och känner inte alls av gårdagens energianfall. Har å andra sidan inte blandat flingorna med Jägermeister heller.

App lapp att jag slapp prata med Fönsterfolket för de hade lagt en papperslapp i brevlådan igår. På tisdag eller onsdag kommer de hit och byter fönster. Vilken tid som helst under dagen. Alltså måste jag vara påklädd, kammad och säkert även mentalt kontaktbar från ottan till och med kvällen, i två hela dagar. Eller så låser jag in mig på toa så får overallpojkarna drälla runt i lägenheten bäst de vill.

Fast jag kan inte dra in både datorn, skafferiet, sängen och pianot i badrummet. Pianot behöver jag visserligen inte dygnet runt, men ibland får jag ett obändigt behov av att spela Gubben Noa och tänk om just den andan faller på när Glasmästerskapen pågår?

Då tror jag att vi får fönstren snabbt utbytta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0