I Foppa the law and the law won?

Igår tipsade jag om den fina Stevie Wonder-leken, där man ska fundera över vad han håller på med.

Idag funderar jag över vad jag själv håller på med.

Jag sitter och skriver ett brev till Aftonbladet om att de inte är seriösa. Det är som att skicka ett brev till Reinfeld om att han är moderat. Vad sysslar jag med?

Idag har jag åstadkommit noll saker på jobbet, utom möjligtvis gjort folk irriterade för att jag har ett annat synsätt. Varför gör jag så?

Sedan inser jag att jag använder blogg.se som bloggportal. Vad i all världen håller jag på med? De bloggar som blogg.se gör reklam för idag skriver om Lady Gagas kläder ("varför är de så konstiga?"), att Bounce ska sluta dansa ("det känns fel!") samt att en massa inredningsbloggare ätit middag ihop (de var tydligen i Göteborg. Där ser man. Och åt middag. Tillsammans. Alla inredningsbloggarna. Liksom.).

På något vis känns det som att min målgrupp inte riktigt finns på blogg.se.

Min målgrupp finns nog längst inne i min garderob, dit jag ska klättra in och försvinna in i en bättre värld, utan modebloggare, moderater och modern pedagogik. 

Eller så ska jag helt enkelt byta bloggställe. Och kanske foga mig i vad andra säger. Och kanske sluta skriva till Aftonbladet.

Jag måste nog göra en Foppa och fundera lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0