Det är väl sådant här de riktiga bloggarna skriver om

Bad hair day? Det finns olika lösningar på det lilla trasslet. Man kan klippa sig. Man kan ta på sig en hatt. Man kan strunta i det hela.

Man kan även göra desperata inköp av diverse hårfixarprodukter. Ända sedan jag var en liten liten liten men mycket mycket mycket ful tonåring har jag valt det senaste alternativet. Sällan med lyckat resultat.

Mitt hår och jag är osams 364 dagar om året. Annars är det rätt bra, faktiskt.

Rod Stewart hade inte varit där han är idag utan sin frisyr och det är stor risk att även jag börjar sjunga mesiga versioner av gamla slagdängor och gifter mig med Paris Hiltonkopior om jag fortsätter att efterlikna denne man. Enda skillnaden mellan oss två är att han köper mycket bättre stylingvaror än jag.

Genom åren har jag köpt på mig de mest osannolikt dumma saker till håret, men jag tänker inte gå in på det nu. Eftersom jag är vuxen och duktig och klok numera och borde begripa bättre.

Inför flytten har jag kollat onödiga prylar som jag kan göra mig av med. Köksbord och skumma jeans kan man prångla iväg, men vad gör man med alla knäppa sprayer, geléer och wax? Påbörjade förpackningar som man inte kan slänga efter första gången, för det KAN ju bli bättre nästa gång. Icke.

Mitt hår är immunt mot i princip all sorts hjälp. Men man vet aldrig, nästa nya grej kanske gör underverk med tokstråna! Därför fortsätter jag att handla och därför skänker jag gärna bort en låda för mig oanvändbara hårgeggor. Samtliga märken (Lee Stafford, Paul Mitchell, Lush, got2b, L'Anza) gör bra prylar och djurtestar inte. Dock funkar ingen av dessa grejer på mitt hår.

I nästa avsnitt: parfymer som inte luktar hallon


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det löste sig ju med skorna! Dock har jag väldigt ont i fötterna nu... Och det känns ju lovande när det är fyra föreställningar till!



Men ack så kul det är! :)



Och fråga Lena! Eller någon annan smart frisör som du går hos.. Jag har aldrig heller köpt något som funkar, men köpte en hårimpakning av henne (som hon rekomenderade) och jag känner verkligen skillnaden!

.. I alla fall de dagar jag använder :)



Fast i och för sig så vet jag ju inte (förstår inte heller) vad det är för något du vill ändra på med håret ditt!

2009-05-26 @ 22:59:49
Postat av: Anonym

Så här är det med hår... Alla andras är snyggt ! Har du nångång träffat en person och tänkt:

-Fy fan vad hon ser ut i håret.

Ytterst sällan, elle hur, Har du tänkt så om dej själv. Väldigt ofta.

Nä, skit i alltihop andra ser det ändå inte.

2009-05-27 @ 16:11:44
Postat av: Dojjan

Vafalls kvinna! Menar du att du har övergett det gamla beprövade Starletreceptet på hårgele (potatismjöl och vatten)! Om man använder den en dag om året kommer man att känna sig supersnygg i håret årets övriga dagar.

2009-05-28 @ 21:13:57
Postat av: ilsan

hår, hår, hår, finns nog inte en kvinna som är nöjd med sitt hår, och om dom fanns skulle alla tillverkare av hårprodukter gå i konkurs...

jag har litet badrum men det rymms alltid nya produkter man kan prova, :-)

2009-05-29 @ 09:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0