Last blog entry from Hammerbeach

Det positiva med flyttstädning är att man inte hinner bli ett dugg sentimental över att man ska lämna sitt kära Hammarstrand. Det negativa är att man blir spritt språngande galen och ser damm precis överallt. Kanske för att det är damm precis överallt.

Men godnatt och tjillevippen på er allihop! Vi syns och så där. Ring före, bara. Jag kan ha gått vilse någonstans.

Whatever. Håll ordning på Hammarn, bara! Om du bor någon annanstans får du åka till Hammarn då och då i alla fall, så du får se lite av världen.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ber om ursäkt! Mina guldfiskar har varit ovanligt tidskrävande på sista tiden så jag har inte haft tid att skriva i min blogg, men här kommer en lista så du klarar dig i den stora staden!

How to survive in Östersund.

( hoppar över det grundläggande som att inte äta sånt som legat på marken, gå ut utan kläder osv.

1. Kalla östersund för öset eller ösd. Då tror folk att du bott där hela ditt liv.



2.provåk alla stadbusslinjer som finns, så du vet hur dom går innan du måste åka på riktigt. Himla o stadsaktigt och pinsamt att åka fel och komma försent nämligen..



3. Pröva alla matställen som finns, och ät sedan BARA där man får gratis refill på drickan!



4. Passa dig för galna cyklister, ficktjuvar och trafik. De konstiga lykstolparna vid övergångsställena är trafikljus, och man får bara gå över när de lyser grönt!



5. får du för dig att besöka brunflo eller torvalla- så bär vapen och var på din vakt!



6. Ät inte på pizzeria Diana, ifall du inte vill bidra till knarkhandel..



7.Är du hungrig men pank? Gå till Ica traktören och sno åt dig en gratis kanelbulle genom att ta en tom pappersmugg och låtsas att det är varmt kaffe i. Då får man nämligen en bulle!



8. Behöver du en styrketår? Ställ dig bakom Ica blåcenter, se cool ut och invänta närmsta ruskiga typ. Då kan du köpa dig något blankt för en billig penning.



Sist men inte minnst! Kommer det fram en skrämmande person och bjuder på piller, Pröva! Det kan vara en jättenyttig vitamin! Med omega 3 och sånt.

Lycka till :)



2009-06-28 @ 23:28:13
Postat av: En Nyman

Jag ska göra mitt bästa med att hålla ordning ;P

2009-06-29 @ 05:49:37
URL: http://ennyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0