Sommartorpet, del 2

Kamprad vill öppna ett IKEA-varuhus i Iran. Jag vet inte om det är bra för världsfreden.

Mannen kommer hem och jag berättar ganska stolt att jag satt upp hyllorna. Lite mindre stolt blir jag när det visar sig att två av dem sitter snett.  Sicken tur att jag hunnit proppa dem fulla  med köksporslin, så det blir lite extra trixigt att byta plats på plupparna. Jag är i princip säker på att pluppjävlarna flyttat sig när jag vände ryggen till.

Kvinnor ska inte sköta hushållsarbete, det har jag alltid sagt. När jag inte varit i full fart med att pladdra om annat. Dels är vi sköra små varelser som inte ska nöta sönder våra bedårande kroppar med att diska och stryka, dels är våra hjärnor inte riktigt rustade för det enformiga tänkande som krävs för monotona hemsysslor.

Eller så är det bara så att vi är slöa små slampor som fullständigt struntar i hur det ser ut hemma.

Kommentarer
Postat av: ilona

kunde inte sagt det bättre själv, tänk alla pengar man lägger ner på manikyr för att sen blöta ner dom i sliskigt diskvatten och skurvatten, sen att slösa hjärnceller på nåt sånt när vi istället kan använda dom till våran specialitet, PLANERING..

KRAM

2009-06-23 @ 12:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0