Sömnadskurs

I flera flera dagar har jag tänkt på ett inlägg som skulle handla om hur man ska somna när man inte kan. Det har hållit mig vaken om nätterna.

Det blev inget av med det ämnet. Saker som jag funderar på över väldigt länge blir det faktiskt aldrig någonting av med. Allt jag gör har jag bestämt mig för väldigt snabbt.

Jag plockade hallon i godan ro med min kära mor en dag för många år sedan när en professor ringde och frågade om jag ville åka till London veckan därpå. Tja, det hade jag inte direkt tänkt mig. Så då gjorde jag det och stannade ett år.

Jag råkade skriva fel på en anmälningsblankett till högskolan och kom in på en kurs i engelska, som jag då inte hade planerat att gå. Så då gjorde jag det.

Jag vände damm och sorterade ångest i det fula miljonprogrammet när en vän ringde från det norra landet och frågade om jag kunde bli lärare i franska. Kunde jag ju absolut inte. Så jag tog jobbet.

Allt går undan när det väl händer. Ändå ligger jag vaken på nätterna och våndas över vad det ska bli av mig.

Igår både köpte jag gardiner och gjorde paj samma dag. Det är väl inte hemmafru jag håller på att förvandlas till?

Tänk på det ni. När ni inte kan sova.

Kommentarer
Postat av: Bodil

Jaa.. jag tror att de bästa saker jag gjort i mitt liv också har bestämts väldigt snabbt. Eller halv-snabbt iallafall. De har som bara dykt upp. Och då gäller det att passa på så man inte missar det.



Men hemmafru? Hihi, ja det vore ju en syn för ögat.

Du kanske skulle börja odla, göra och sälja ekologiska/veganska varor istället. Vore väll ngt i din anda. ;)

2009-07-17 @ 12:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0