Inköpslista för dubbelseende

Nu börjar bröllopsplanerna arta sig. Kvasthilda sjunger (kan bli spännande line-up med en massa andra som jag hoppas vill göra det också. Robert Plant vägrar ju turnera med Zep, så han bör vara ledig.), en ex-kollega ställer upp och dreglar över brudgummen och Nemis lookalike har lovat stå för snyggheten. Dessutom tänker en rolig filur se till att gräva fram en brudgum ur snön åt mig.

Ni andra hinner fundera ett tag till på vad ni vill göra.

Tommy Nilsson är av uppenbara skäl inte bjuden (jag vill inte att Keanu ska förväxla honom med mig och rymma med fel fraggelfrisyr), men jag måste citera honom här ändå. För länge sedan läste jag ett uttalande av honom i Aftonbladet (som jag alltid läser när jag känner att jag behöver lite ondska i tillvaron), där han var någon slags relationscoach. Han berättade att man måste köpa två av allt, så att man alltid är beredd på att träffa någon. Två koppar, två stolar, två dunkar sprit och så vidare. Jag har inte råd att shoppa dubbelt av allt, men jag äter i alla fall för två.



Jag hade glömt bort Tommy Nilssons hejdlösa tips ända tills idag, när jag fick stora städvansinnet och rensade bland alla gamla tidningar. Hittade en artikel av någon tant som skrivit en bok i rosa omslag, om hur man ska träffa mannen i sitt liv. Hennes uppfattning var att man måste vara beredd och se till att det får plats en till person hemma. Köp dubbelsäng, säger hon. Och häng upp fler handdukar.

Om man ska gå efter handduksupphängning så är jag alltid beredd på en handfull instormande perfekta män när som helst, men jag har baske mig ingen plats i garderoben. Jag förutsätter liksom att Keanu har ett eget hus, som är lite större än min bostad.

Ifall jag ska bo med Keanu hoppas jag han gillar Chris Isaak. Jag har hört på den mannens julskiva nästan oavbrutet i två dagar (med vissa avbrott för "She left me for Jesus" med Hayes Carll. Dagens pris för bästa sång, där.). Oavbrutet är dock att ta i, eftersom jag vid varje omspelning av skivan har haft djupa terapisamtal med ADHD-stereon. Men efter envis handpåläggning har den kommit till sans. Tur för den, det. Chris Isaak sjunger finare än någonsin, och det gör ont i hela själen varje gång stereon hackar sönder hans röst.

Jag önskar mig en ny stereo i bröllopspresent. Eller två.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Date for this big event???? Så jag hinner göra mina inköp....ett vårbröllop?

2009-01-06 @ 22:09:37
Postat av: Ia

Date for this big event???? Så jag hinner göra mina inköp....ett vårbröllop?

2009-01-06 @ 22:11:07
Postat av: ilsan

ok då vet jag vad jag ska gräva efter, en man med stereo......

2009-01-07 @ 13:35:30
Postat av: Dojjan

Men...om förutsättningen för att man överhuvudtaget ska träffa någon är att man måste köpa dubbelt av allt och förbereda plats för den andre för att träffa någon så blir det ju fyra uppsättningar av allting och väldigt mycket outnyttjat utrymme. Vad gör man då? Har loppis och hyr ut halva garderoben till en galen kvinna som tar över ens identitet? Enklast,mest ekonomiskt och mest hållbart ur ett ekologisk perspektiv är väl att man helt slugt låter den andre stå för alla inköpen och allt utrymmeskapande,så kan man själv ägna sig åt att se ljuv ut.

2009-01-13 @ 16:28:11
Postat av: Dojjan

P.S. Efter mycket beslutsångest skickade jag mailet natten till idag. Håll tummarna!

2009-01-13 @ 16:32:01
Postat av: Dojjan

Oops! Korrekturläste inte innan jag skickade. Det blev lite tårta på tårta i första meningen eftersom jag la till och glömde dra bort.

2009-01-13 @ 16:36:30
Postat av: Dojjan

Asch, nu blev det fel igen. Borde kanske nämna att korrekturfelet är i första kommentaren (den andra kommentaren är fulländad). Som du märker i den överbelastade första meningen i första kommentaren så ska man akta sig noga för dubbla uppsättningar... fördubblingen liksom förökar sig tills den inte bara tar över ens språk utan till slut hela ens personlighet.

2009-01-13 @ 16:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0