Hur jag räddar världen med Aftonbladet men förstör min mentala hälsa på kuppen

CSN vill återigen åt mina pengar, så denna månad har det inte köpts en enda tidning. Att äta utan att läsa går inte, och eftersom jag äter jämt måste jag läsa lika ofta. Därför har jag nu på senare tid läst på baksidan av handkrämstuber, min urtråkiga facktidning, gamla avlagda Aftonbladet (jo, är det ekonomisk kris så är det) och Smash Hits från 1989. I den sistnämnda tidningen läser jag att Morten Harket varit i Brasilien för att lära sig mer om regnskogen för att rädda den.

Det var alltså 20 år sedan sångaren i A-ha försökte rädda regnskogen. Inte gick det så bra, kan man tycka.

Nu är A-ha återförenade. Inte så bra det heller, kan man tycka.

Men herr Harket försökte i alla fall göra något åt det bistra världsläget (med regnskogsresan, alltså, inte hans reunion av Take on me-trion). Det ska man inte förakta.

Däremot kan man förakta mig som mest tänkte att det var allt ena löjliga byxor han hade på sig i den artikeln. Det gör knappast världen bättre, att jag tänker så.

Kanske blir världen lite bättre av att jag läser gamla tidningar istället för att köpa nya. Och att jag snor en bloggsysters idé om att bokföra allt man gör varje dag för att Save the planet.

Idag har jag släckt en lampa och låtit bli att shoppa. Jag kan knappast göra färre nyttiga saker imorgon, om man ska se positivt på mitt slöa miljöengagemang idag.

Jag har dessutom varit i så desperat behov av läsning att jag tog mig igenom en hel artikel om någon menlös danstävling på tv där en boxare glömt bort hur man dansar. Det var tydligen en chockartad upplevelse både för honom och publiken. Mest chockartat tycker jag det var att jag nu läst varenda artikel i Aftonbladets nöjesbilaga från förra veckan.


Kommentarer
Postat av: ilsan

men lilla vän, kom till mej, ja har massor av tidningar som ligger och skräpar och dom duger att läsa under tiden man äter... du får ta massor...

2009-02-26 @ 22:35:28
Postat av: bloggsyster

Känns bra att vi kan smickra varandra och slippa tänka ut egna idéer. På så sätt sparar man lite tid, och vilar hjärnan en aning.

Hoppet för att jag ska hinna är väl lite upp och ned. Men jag jobbar på det! Än är det några timmar kvar!

2009-02-26 @ 22:57:41
Postat av: miss jackson

På gb kan man köpa 15 gamla tidningar för en krona!

2009-02-27 @ 07:53:37
Postat av: lillasyster

Jag laser gamla kvarglomda Cosmopolitan och Elle och vet nu allt om hur man forfor och bedrar, jag. Har aven lart mig kla mig moderiktigt och att fa fastare lar meddelst ytterst besynnerliga ovningar.

Ibland blir det dock for litterart och da laser jag Svensk Damtidning istallet. Vet nu allt om Idol-Amanda och kungabarnen; i alla fall vad som hande dem anno 2007. Nastan sa jag saknar Aftonbladet.

2009-02-28 @ 09:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0