Utmaning

Satt på toa och funderade över det uppenbara sambandet mellan moderater och satanister. Individualism in absurdum gör mig svimfärdig och rädd, så jag var tvungen att byta tanke för att inte trilla av tronen.

Istället kom jag på ett strålande nyårslöfte, som jag tänkte utmana er på. En viss del av min månadsinkomst tänker jag låta gå till välgörande ändamål nästa år. A-kassan räknas inte.

Det är inte lätt att ge bort något om man inte har råd, så jag begriper att alla inte kan vara med på detta. Men så länge jag har råd med hårgelé, chips, glass, juice och Djungelvrål, så länge har jag råd att avvara något av det och ge bort en peng istället.

Jag är säker på att mina pengar tröstar någon mer än att jag tröstäter upp allt.

Någon som är med?

Vad man vill stödja är kanske inte så lätt att välja, men jag kör efter principen "Det som dyker upp först" och gärna till lite mindre organisationer. Inget ont om Rädda Barnen eller WWF, men det finns de som ej har så stor reklambudget och behöver hjälp också.

Idag ger jag en tiondel av Medelsvenssons julklappsbudget till en tjej vars flickvän råkat ut för en hemsk olycka, för att hon ska klara vardagen när flickvännen ligger på sjukhus. En person auktionerar ut en kool pärlplatta HÄR för att hjälpa till. Årets julklapp? Man kan även skänka pengar direkt HÄR eller maila sixten_87@hotmail om kontonummer. Läs mer HÄR om bakgrunden.

Så, vad säger ni? Ska vi leka societetsdamer och tävla i välgörenhet?

Kommentarer
Postat av: R

men de är braaaaaaaaaaaaaaa

2009-12-04 @ 19:19:22
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0