Bättre och bättre deg för deg

Var tvungen att köpa ett par myspysbyxor. Det håller inte att klatra med tights eller trånga jeans med en hand på morgonen. Slapp alltså inte undan shopping ändå. Men vilken befrielse det var att slippa julhandla! Än en gång, det är väl dags att lägga ner julhandeln nu?

Att överhuvudtaget inte fira jul är ju det ultimata! Jag är jätteglad att få träffa min familj och förhoppningsvis vänner också, men vore ännu gladare över att inte ha en massa påklistrad "stämning" att bry sig om.

Julpynt, stressbakning (och alla perversa köttorgier, men jag tänkte inte kommentera det) och en jävla massa omslagspapper, det är saker alla klarar sig utan. Och löjligt mycket julsprit.

Jag funderar på att inrätta en allmän storsupardag i januari istället, då alla smygalkisar slussas till en stor glasmonter på torget och dricker upp hela barnbidraget. Fast så kom jag på att det redan finns och kallas lördag.

En bit av min hjärna är alltid på fyllan, sedan en alldeles för stor fest för nu rätt så länge sedan. Jag skyller på det när jag glömmer 7:ans tabell.

Jag provade att vara absolutist ett tag, eftersom jag blev så less på att det tas för givet att man måste dricka på fester. Att det är suspekt att inte hälla i sig något starkare än blandsaft. Jag kunde varken låtsas vara gravid eller köra bil, så då blev det bara kufiskt.

Sedan blev jag less på att jag bestämt mig för att inte dricka, för så fort jag förbjuder något (godis, magdans, kvantfysik) blir jag sugen på det.

Nuförtiden har jag inte råd att gå på Systemet, så jag behöver inte fundera.

Idag firar jag undan hela julen och äter pepparkaksdeg. Kom på att jag ej har några pepparkaksformar. Spelar ingen roll, degen behöver inte  se ut som en gran för att jag ska äta den.


Kommentarer
Postat av: ilona

ja tänk en jul utan stress, ångest o panik, det vore härligt. I år ska ja prova o få en sån härlig jul, där man kan njuta av att strosa omkring i pyjamas o bara le, och titta på dom tindrande stjärnorna i fönstret.

Men det blir väl som vanligt, upp i ottan, på med kläderna, ut o ränna hit o dit, stoppa i stora magen så den blir ännu större, o illamåendet kommer som ett paket från tomten, o sen somnar man i soffan o vips så är hela julen över o man vill bara få in våren.



kramar

2009-12-09 @ 09:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0