Actionfigur i gips

Har just tvättat håret alldeles själv! Tack gode Gud för att jag klippte mig för kort senast.

Innan jag klev in i duschen ägnade jag mig åt min nya hobby: att skapa det perfekta vattenskyddet åt gipset. Trodde jag var smart när jag köpte soppåsar istället för fryspåsar, men likt förbaskat var de för små! Tejpa tejpa tejpa. Försökte minska på svordomarna idag, men det var inte lätt när jag tappade början på tejpjäveln hela tiden eller råkade tejpa mig i benet istället för på armen.

Lugnade ner mig lite med att röra gipsarmen som en frejdig men kapsejsande robot medan jag upprepade mantrat "I AM IRONMAN" högt i huvudet.

Slog på stort och rakade mig under armarna. Har ni provat raka er under höger arm med hyveln i höger hand? Det blev lite crop circles över det hela. Jag leker att det är något slags feministiskt budskap.

Körde vidare på lyxlinjen och bestämde mig för att låta min stackars kropp få lite hudkräm. Det gick bra, ända tills jag kom till högerarmen. Hur smörjer man in den med höger hand? Det gör man inte. Man lägger hudkrämen på höger lår och wigglar armen runt där.

Fast just då mumlar man inte att man är Iron Man.


Kommentarer
Postat av: Johanna

You go Iron man! :)



För att se något positivt i din eländiga olycka, tycker jag mig skönja att det uppdaterats lite oftare i detta underfundiga lilla kosmos?

(hänger "nästan" inte med)



Kram till dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0