Kapitel 4, Förvandlingen har börjat

Måste nog sluta med den här Stephen King-följetongen. Blir alldeles för rädd för mitt eget alster. Vaknade gråtfärdig av mardrömmar inatt. Funderar på att skriva tantsnusk istället.

Och då har jag inte ens blitt arbetslös än.

Nej, dags att sluta pjåska. Regeringen tror att arbetslösa är gnälligt smuts som ska tvättas bort från Anders Borgs hästsvans, så jag kan inte ge upp så lätt.

Fast jag har nog börjat ge upp lite redan, när jag skriver sådana Aftonbladetinsändarsaker som "Regeringen tror att..."

Men.

Jag har hittat tre jobb som jag tror kan passa mig:

1. Cirkelledare i matlagning. Igår hällde jag ut kikärtorna ur förpackningen (JA, jag har inte hunnit börja koka egna än. Jag är några millimeter ifrån perfektion.) för att spola av dem. Tyvärr glömde jag hälla dem i ett durkslag först.

2. Charkansvarig på ICA. Som ansvarig får man lägga ner hela avdelningar, har jag hört. Jag skulle nog bli befordrad redan efter första dagen.

3. Modersmålstränare i albanska. How hard can it be?

Min ekonomiska kris har löst sig förresten. Idag ska jag lösa in tiokronorsvinsten på min tialott mot EN NY LOTT. Speldjävulen skrattar hest i bakgrunden. Är han inte klädd i en t-shirt som det står A-kassan på?


Kommentarer
Postat av: Mattias

Du kanske kan ta över några styrelseuppdrag från den där brevbärar-VD:n? Han verkar ju ha fått alldeles för mycket att göra.

2009-08-14 @ 23:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0