Vådan av att gå ur Svenska Akademin, äta för mycket jazzlakrits och tappa sin inkomst. Och att klättra på väggarna.

DET SKULLE BLI EN VALS MEN DET BLEV DET INTE ALLS
(Melodi: någon blandning av Carmina Burana, Plättlaggen och ett gammalt bortglömt John Norum-solo. Haltar där det passar.)
Written and performed by: Tapetorkestern

Jag tar en paus från allt vad Arbetsförmedling och a-kassa heter
Super mig redlös i regnet och river tapeter
Ljuger lite om intaget nyss av stark alkohol
Men full blir jag ändå på flytande tvål

Röker sen upp tre kilo gammalt grahamsmjöl
Tömmer skafferiet på tre fat mögligt öl
Från väggarna rasar tapeter och klister
Imorrn är en annan dag ja så säger Christer

Björkman men vem har väl någonsin trott denne man
Vad som sker framöver jag ej gissa kan
Inte heller vad som händer om jag snortar pulvret jag fann
Under handfatet där jag en burk förr ut vält
Med torrschampo mot hår som inte är snällt
Ser ni träden där borta? Dom har Kjell-Olof Feldt

Galenskapen, jo den kommer, den lär inte på sig vänta
Den har satt sig hårt i skinnet på en liten jobblös jänta
Det är fråga om när och inte alls fråga om
Hon har redan börjat stava ordet "dem" som "dom"

Ni som inte märkte av det
Ni får läsa en gång till
Ni som inte tänker göra't
Ni får göra som ni vill
Men när språket börjar svaja
Då är risken väldigt stor
Att jag börjar röka braja
Och helt ägnar mig åt hor

Nu så hör jag en hel kör jag vet nog visst vad ni säger
Samhället ska ej betala för små arbetslösa tjejer
Som går hemma uppå kammarn, sniffar gammalt Karlssons Klister
Jag anmäler denna blogg till vår arbetsmarknadminister

Kommentarer
Postat av: ilona

ja man får försöka se det roliga i denna, fast man ser allvaret i samma mening..

2009-08-26 @ 10:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0