Kapitel 3, crackbrist och Asperger-kassan

Ringer kommunen igen för att få arbetsgivarintyg. Hon som svarar vet inte om hon hinner och förresten kan jag inte få något för augusti förrän i slutet av september.

Jag ringer a-kasan. Utan att ta det minsta lilla rökheroin innan. Där säger de att de inte tänker handlägga mitt ärende förrän de fått in arbetsgivarintyg även för augusti.

På a-kassans hemsida meddelar de att de har handläggningstid på 30 dagar. Jag skulle då kanske kunna få mina pengar mot slutet av oktober. Eler november. Eller december. Det beror väl på landhöjningen.

Jag ringer kommunen igen. För tidigt för en drink klockan 9.30, intalar jag mig. Där säger hon då till slut att OK, hon kan väl fixa ett arbetsgivarintyg till mig till nästa vecka.

Tänk om Sverige vore ett glatt, trevligt och effektivt land som helt enkelt bestämde att så fort man avslutat en anställning skickar arbetsgivaren in ett arbetsgivarintyg till a-kassan!

Då skulle man slippa att själv ringa hit och dit till folk som fikar och är på sammanträde och det skulle inte behövas att man skickar papperskopior och sedan får tillbaka papperskopiorna för att a-kassan tycker man gjorde ett lite snett kryss i en ruta och allt bara blir Aspergers och Moment 22 tills man bestämmer sig för att snorta persilja dagarna i ända istället.

Hittade ett jobb. Innan jag bet mig själv i armen och påminde mig om att om jag någonsin står i butik igen kommer jag att dö ryggsmärtedöden, få magsår och panikångest och göra av med hela lönen på antidepressiva medel. Om jag inte biter någon av kunderna i armen först för att de shoppar så meningslösa saker.

Dagens cliffhanger: Magnus Uggla försvinner från Spotify. Hur ska det gå? Hur ska det bli?

Kommentarer
Postat av: sanna

Kära nån. Du kanske skulle börja trycka upp T-shirts där det står:

-Franz Kafka hade rätt!

i nån sorts bloddrypande stil på framsidan... Borde inte det bli en hit i rådande samhällsklimat.

Håller tummarna för dej i jobbjakten.

2009-08-13 @ 19:59:30
Postat av: Å

Och så ska det stå så här på ryggen:

Denna T-shirt är framtagen i samarbete med försäkringskassan och arbetsförmedlingen,



Sen kan du nog försörja dej på tröjtryckning ett tag

Postat av: Anonym

Jag tror baske mig familjen B har en lysande affärsidé på G!!! Tack.

2009-08-14 @ 12:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0