Diamond in your mind

Mannen är i någon okänd by och spelar skumma sånger för lyckligt lottade människor. Jag känner för att skaffa mig en inredd turnébuss. Är inte helt duktig på att inte träffa honom 24/7.

Ringer liten syster som suttit två dagar på ett tåg i Indien och inte ens vet om att det är påsk. Ringer sedan stor syster som inte firar påsk förrän på söndag i Italien. Pratar med Modern som också är i Italien och inte firar påsk än. Får prata med stor systers vackra barn som håller med om att det är äckligt att de ska äta fisk till middag.

Min familj (utom den indiska delen) har idag varit i någon stad som enligt min syster fått sitt namn av någon karl vars pappa var en flod och mamman en profetessa (som är ett ord som jag tror min kära syster hittat på alldeles själv). Så säger i alla fall Vergilius att det var.

Vergilius skrev en bok som hette Aeneiden och den har jag då aldrig läst. Fast i gymnasiet var en klasskompis kär i en kille som heter Andreas och då kallade vi honom Aeneas, som snubben som Aeneiden handlar om. Det förhållandet varade inte för evigt.

Jag skulle inte alls skriva om Vergilius, den gamle galoschen. Jag skulle skriva om hur långt borta allihop är idag. Blir än en gång förbryllad över att jag aldrig lyckas bo där alla som jag tycker om bor. Tänkte den totalt vrickade tanken "Jag kanske borde bo i kollektiv" nyss, var tvungen att skärpa mig.

Tackar nej till partaj med goa pinglor och lyssnar på The Band istället. Blir mycket mycket gladare på en gång. Sedan bestört. Jag har glömt bitar ur texten till King Harvest Has Surely Come. Och jag kommer på mig själv med att jag dansar som en av Knut Agnereds figurer i Galenskaparna. Omega-3 kanske hjälper. Mot minnesförlusten. Inte mot att jag dansar som en gummigubbe i banlonpolo.

Glad påsk.

Kommentarer
Postat av: Sri Malin

Ja, glad pask pa sig! Fast jag hade glomt bort igen att det var pask. Tanka sig. Idag har jag traskat runt i 40gradig varme ikladd bade underkjol, langarmat och sjal. Det senare inte for varme, men for att tacka huvet. Kandes riktigt bra, tror det ska bli min nya stil. Atit gratis mat i Gyllene Templet och varit till Pakistanska gransen for att titta pa vaktparad. Mycket intressant.

Sen gick vi vilse i varldens stokigaste stad som detta Amritsar ar och fick betala dyra pengar, runt 8kr (hutlost dyrt har i norr) for att en rickshaw skulle fora oss hem. Sa var min pask. Varre kunde det vart. Nu ska jag se om den sura husvarden kan tanka sig ge mig en filt. Var lite kallt inatt. KRAMEN!

2009-04-11 @ 18:16:55
Postat av: ILSAN

Omega 3 hjälper mot mycket, så du kommer att bli förvånad över hur många fina ideér du kommer att få. Dina goa pinglor hade roligt, men saknade dej, men det går fler tåg...

2009-04-14 @ 09:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0