Fem smutsiga små fingrar

Läser Kramfors lokaltidning. Är ju att ta i, kanske. Jag läser den inte precis, bara skummar rubrikerna. Räknar till fyra om rattfylleri och en om att folk i mitt gamla bostadsområde blir knasiga av kattkiss. Funderar på att göra en lista över städer jag inte saknar att bo i.

Men inte ska man fastna i sådana sura saker. För det har tydligen kommit två nya sorters Ben&Jerry-sorbeter! Deras sorbet ska vara vegansk, så kanske kanske kanske de finns på affärn idag? Har inte hänt hittills, men idag är ju en speciell dag. Nämligen tisdag, tänkte jag skriva innan jag kom på att det plötsligt blivit onsdag.

Exakt hur onsdagen kom vältrandes så fort vet jag inte. Det kan ha något att göra med att morgondagen började väldigt sent och sedan drömde jag att jag upptäckte ett hemligt projekt där bebisar sköts upp i rymden. Min graviditetsskräck tar sig ständigt nya uttryck.

Nya uttryck försöker min lillasyster också sig på. Nepalesisk pipa och ormtjusarflöjt ska vi tydligen göra succé på gator och torg med när hon kommer hem. Kanske blir DET mitt nya övningsprojekt? (fattar ni inget nu måste ni scrolla ner två dagar. Tänk om det alltid vore så enkelt när man inte hänger med.)

Gårdagens övningsprojekt var att härda ut utan vatten. Jag är förmodligen en djupt störd människa, men jag fungerar inte om jag inte får duscha. Aktiviteter som jag ägnade mig åt igår var därmed: sovasovasova, tråk-TV-zappning samt avancerade uträkningar av hur länge de 2 liter vatten jag hade i PET-flaskor skulle räcka. Inte långt, kom jag fram till. Att välja mellan att tvätta händerna eller dricka vatten är inte så svårt, så jag gick törstig hela dagen.

Ända tills magiske mannen kom hem och fixade så vatten forsade fram när man vred på kranarna igen! Lycka!

Ska fira med att städa badrummet och sedan duscha för första gången sedan i söndags. Jag råder er att tvätta händerna när ni läst detta, så nedsmutsade som ni nog blitt av mig nu.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Drömmen kanske inte alls har med graviditetsskräck att göra utan med gravitationsskräck. Det är en helt ny fobi som jag nyss har uppfunnit.

Postat av: litenmal

Jag har inte tagit en varm dusch pa over tva veckor, sa jag betvivlar att jag nagonsin kommer bli ren igen. Jag trodde jag fatt solbranna i Goa, men det visade sig fara bort nar jag gnuggade lite extra. Vill inte veta exakt vad jag har i ansiktet, ety solbrannefraknar lar det ju inte vara i sa fall.



Haromdagen sag jag det finaste par sandaler jag nagonsin sett och de satt sa fint pa mig att jag blev alldeles kar. Sen kom expediten och sa lyckligt att de var handgjorda.. och sulan av kamelskinn. Sa det var bar att stalla tillbaka dem. Jag forsokte meddelst telepati fa honom att saga att det egentligen inte var sant, att det var fusk och att de sa att det var akta bra for att lura turister, men det gick inte. Detta har ju egentligen inget med nagot att gora, men jag kande for att beratta. Kanske kan du gora ett par fina tapetorkesterskor at mig som trost?

2009-04-19 @ 12:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0