If you've got a blacklist, I wanna be on it

Tack till er som försökt visa att världen inte är så dålig ändå, både via bloggkommentarer och andra vägar! :) Och idag funkar Billy Bragg här på sidan också!

Ebbot Lundgren är en trevlig man (gissar jag, eftersom jag tror att alla kaftanklädda farbröder med helskägg som svajar runt och sjunger i Union Carbide Productions eller Soundtrack of Our Lives är trevliga män.) som förbryllade mig rejält första gången jag hörde låten "Golden Age", som ni också hör när ni kommer hit. När jag var liten kunde jag inte förstå vad han menade med raden "when you've got your memories dodellapong". Det tog ungefär 10 år innan jag insåg att han inte sjöng exakt så.

Det är mycket man kan inse såhär i efterhand, när man är gammal och inte riktigt klok. Här tänkte jag skriva några fina visdomsord, men dem har jag suddat bort.

Jag har fått ett varuprov på en ögonkräm som Madonna påstår sig inte kunna lämna huset utan. Jag vet inte när jag ska tordas prova den. Tänk om den får mig att se ut som Madonna. Och så har jag bara en halv milliliter av den, och har inte råd att köpa en hel tub. Då blir det väldigt svårt att gå tillbaka till vanliga livet igen, efter att ha varit popstjärnelookalike i en dag.

Jag får vara nöjd med att se ut som en rockstjärna istället. Min lillasyster (källan till alla fina komplimanger) sa häromdagen att jag såg ut som om jag skulle vara med i Rolling Stones. Jag frågade glatt om det var Mick eller Keith. Charlie Watts, sade hon då. Och han är ju riktigt stilig. Fast hans frisyr bråkar knappast lika mycket med honom varje morgon som min gör. Måste skaffa långt hår igen. Det kommer att ta mig exakt fem år.

Eller så kanske jag helt enkelt ska göra något med mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Mariana

Men MOMO är oxå söt ju =)

2008-09-26 @ 17:07:18
Postat av: becca

Haha, men du kunde ju iaf säga att du inte var där!!!!

2008-09-27 @ 09:34:56
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/
Postat av: Mariana

Ja men du ser juh ut som en rockstjärna ju :) klädstilen och allt haha

2008-09-27 @ 12:26:30
Postat av: Boddan

Vill bara tillägga att sedan du började denna blogg så har mitt liv blivit betydligt roligare. Kanske säger endel om mitt så kallade liv, men det kanske säger en hel del om din blogg också. ;)

Skoj!

2008-09-27 @ 23:09:40
Postat av: Boddan

Kom just på ett tips. Denna under-kräm som du fått så lite av kanske finns att beställa på ovan lämnade länk. Jag köpte min Helena Rubenstein collagenist eye zoom där för en spottstyver jämnfört med NK´s pris på 900(!)kr. De har storsäljarna, och trots frakt och moms-pålägg så hamnar man låångt under vad man betalar i Sverige.

Galet vilka pengar man kan lägga för lite fåfänga förresten. ^^

2008-09-27 @ 23:15:29
URL: http://www.strawberrynet.com/country.aspx
Postat av: Beritdolores

Gokväll!

Ja, Charlie Watts han ser rätt så bra ut, han har ett speciellt utseende. Egentligen så tycker han inte om att spela med Rolling Stones, utan han gör det endast för pengarna, om man nu ska tro på allt skvaller...

Och du, skit i dyra krämer, ta några droppar med olivolja och smörj in i ansiktet. Det är lika effektivt som någon annan dyr kräm och dessutom mycket billigare...

Hej då...

2008-09-27 @ 23:58:52
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: alias Kvasthilda

Att se ut som en rockstjärna är inte fy skam.

2008-09-28 @ 20:27:36
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0