Mmmm...brains!

Den yttepyttiga provpåsen med Madonna-ögonkräm är slut. Den tog inte bort några rynkor och gav mig inte popstjärneblick. Den gav mig nog bara några milliliter extra rågiftiga kemikalier och dödade väl några hjärnceller. Men innan den tog bort ett par snäpp på min redan så sårbara IQ, kom jag på något rätt smart. If I may say so myself.

Eftersom jag blir alltmer välvilligt inställd till skönhetsoperationer och alltmer besviken på mig själv för att jag tänker sådana tankar, så är jag rätt nöjd med följande super-idé:

I framtiden kommer alla vara löjligt snygga men fruktansvärt korkade, eftersom vi lagt all energi på att komma på hur unga och vackra vi ska vara. Alltså kommer intelligens att bli hårdvaluta. Den största trenden blir då hjärncellstransplantationer.

Folk kommer att boka tid för en snabb intelligensinjektion på närmsta kunskapsklinik. En smartspruta rakt in i huvet, bara! Tjoff, så behöver man inte skämmas för att man är dummast i byn längre.



Dojjan var lite skeptisk till denna idé, måste jag säga. Hon undrade var man ska få hjärnceller ifrån. Det är klart att det inte är så bra ifall smart folk blir attackerade av brain bandits som vill amputera deras hjärnor, så förhoppningsvis går det att lösa på konstgjord väg. Kanske hjärncellsdonationer kan bli lika enkla som blodgivning? Vore det inte underbart att kunna springa in på kiosken och köpa en kanyl med en lagom dos fina funderingar till helgen?

Folk som är rädda för allt vad nålar och knivar heter får kanske nöja sig med att lägga undan Aftonbladet och läsa en bok då och då. Eller vänta på att det kommer något piller.

Själv tänker jag gömma mig för de snygga zombies som kommer att stappla efter mig för att stjäla min skalles värdefulla innehåll. Om jag inte skyndar mig att bli tillräckligt puckad först, förstås. Måste...leta...ögonkräm...

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha

tur man inte är så smart som man verkar. (det går ju att fuska sig till allt, smarthet såsom "snygghet". tyvärr har jag inte kommit på knepet hur man låtsas vara snygg än.. så jag kör på och lurar folk att jag är smart. :))

2008-10-20 @ 23:41:20
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja, tror jag att jag också borde göra, glömde tyvärr att ta tid när jag duschade imorse, men jag hade brottom (i onödan kan man väl säga) så det gick nog snabbare än vad det brukar.

ja. ett försök på lista blir det i allafall.

2008-10-22 @ 11:42:55
URL: http://tovelaurin.blogg.se/
Postat av: Axl

Att vara snygg är överskattat! Det är inte kul att ha 12345676543 flickor efter sig varje dag ;)

2008-10-24 @ 14:41:12
URL: http://neveralegend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0