Kungen och jag

Jag har haft ett oerhört tålamod med Carl XVII Gustaf länge. Kongen har liksom inte stört mig så särskilt mycket. Nu är det slut med det. Han säger ofta knasiga saker och kör väldigt fort, men det gör ju Carola också och henne har jag ändå något slags överseende med. Men Kungen satte sin sista knäppa verbala pära i torsdags.

Kungen är förtroenderådets ordförande i WWF. Hans dotter, prinsessan Victoria, är med i styrelsen. WWF är en organisation som utger sig för att skydda djur. Kungen fick mycket utrymme i media torsdags, då han passat på att säga att det är mysigt att jaga och att man måste få börja skjuta vargar också.

Här i Jämtland tycker många att det är mysigt att jaga och att man måste få skjuta vargar också. Ingen av de som bor här är dock Kung av Sverige och måste vakta sin tunga jävligt noga för att inte lättlurad svensk pöbel ska gå igång med bössor åt alla håll och kanter.

Så, farbror Kungen. Skärp dig.

Passande nog läste jag en löpsedel i torsdags som liksom jämnade ut mitt humör lite:
"JÄGARE JAGAD AV GETINGSVÄRM". Och det var inte bara för att jag gillar löpsedlar med allitteration.

Jag hoppas Kungen, som bor i Stockholm och allt, sonar sitt knäppa uttalande med att göra något för att skydda djur nu. Till exempel kan han traska bort till Riksdagen och vara med på Tidelagstisdagar. Varje vecka protesterar Djurrättsalliansen (www.djurrattsalliansen.se) mot djursex. Det är lagligt i Sverige att förgripa sig sexuellt på djur. Tänk på det, nästa gång ni tror att Sverige är ett modernt land.

Å andra sidan är det kanske inte så många som trott att vi är ett modernt land, eftersom vi fortfarande har en kung.

Kommentarer
Postat av: Axl

jag har blivit vegan :)



not*

2008-10-24 @ 14:32:25
URL: http://neveralegend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0