You light up my life

Om det finns 99 ljuspunkter och 1liten skugga så tycker jag plötsligt att det är alldeles mörkt. Det är min allra sämsta egenskap. Min allra bästa egenskap är dock att jag faktiskt kan skärpa mig emellanåt. Så nu ska jag räkna upp det bästa som har hänt idag istället:

- Träffat på två gamla ljuspunkter. Tack för påminnelsen, E'. :) En glömde dock lämna sin autograf, men det kanske var för att hon skadat handen i en otroligt fånig incident...:D

- Pratat Lord Byron (favorit!) med Dojjan.

- Pratat Janne Vängman (ingen favorit, men han råkade bli ett tema denna vecka) med lillasyster.

- Blivit lättad över att Modern klarat sig från farligheter idag.

- Hört på min absoluta favoritlåt med Bob Dylan.

- Haft roligt åt roliga kollegor flera gånger.

- Hört introt till Sweet Child O'Mine och tänkte på min favoritDJ

- Märkte att jag faktiskt hade 33 kr kvar på kontot och inte hade övertrasserat

- Insett att jag äntligen får sova ut imorgon.

- Märkte att min favoritblogg plötsligt var uppdaterad efter hundra år.

- Ätit en perfekt avocado.

- Fått mail från min kinarestaurangskompanjon.

- Fått SMS från Annikan, vilket lyste upp mitt i största deppet

- Fått en Dagens fråga som jag kunde svara snabbt på. De kluriga är dock bäst, men när jag är såhär korkad så känns det bra att inte behöva tänka.

Dags att klura på hur jag skriver om allt detta till en islänningasaga.


Kommentarer
Postat av: Nyman

Så du märkte att min blogg va uppdaterad? nice ;)

2008-11-21 @ 21:18:35
URL: http://newmanonearth.blogg.se/
Postat av: becca

nä fan autografen glömde ja ju! de får bli nästa gång haha!

2008-11-21 @ 22:46:47
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/
Postat av: Kollegan

En perfekt avocado är mera än en liten ljuspunkt bland andra. En sådan är ett helt Norrsken :-)

2008-11-21 @ 23:05:29
URL: http://tote.blogg.se/
Postat av: Dojjan

A positive aspect of positive thinking is that one is positively thinking! You think both positive and negative thoughts and therefore you are...woderfully beautiful,beautifully wonderful and positively Byronesque:



"And all that's best of dark and bright

Meet in her aspect and her eyes

[...]

One shade the more, one ray the less,

had half impair´d the nameless grace"

(She Walks in Beauty -Lord Byron)



I mean... Yin without the Yang would be frightfully bland...and Yang without the Yin would be devastatingly boring.

2008-11-22 @ 22:32:52
Postat av: Dojjan

woderfully = wonderfully (på ålderdomlig västskotsk dialekt)

2008-11-22 @ 22:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0