Boken bättre än filmen?

Jag tror någon på min hemstads lokaltidning (kanske han i Judas Priest???) läser min blogg. På en och samma dag står däri  nyheter om att Bollstas nya gatubelysning nu har släckts, att Jesusrock fortsätter samt att en tävling om Ångermanlands frisyr 2008 utlyses. Fast tydligen ska det där sista vara en frisyr man är nöjd med, inte en frisyr som ser ut som om man snott den från Nisse och Klaras utomäktenskapliga fraggelbarn.

Trots att jag aldrig skrivit om den rysarserien så fanns det även med en nyhet om Lilla huset på prärien. DVD-utgåvan blir barnförbjuden i Finland. Bra, tycker jag. Inga barn ska behöva gå igenom det jag gick igenom. Jag var visserligen svårt kär i den fina tjejen som blev blind, men jag stod inte ut med hon den där hurtiga gaphalsen med flätorna. Det satte sina spår. Exakt vilka spår det satte får ni köpa min bok för att få reda på.

Den boken ska heta "Tyst tyst tyst, överpräktiga tråkhuve till jäntunge, innan jag flätar till dig". Jag ska skriva under pseudonymen Björn Ranelid.



Kommentarer
Postat av: Becca

nu kommer det! har alltid undrat vart tapetorkestern kommer ifrån? haha:D

2008-11-06 @ 21:18:00
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch, jag gillar inte Björn Ranelid. Han känns som Bodil Malmstens motsats.

2008-11-07 @ 11:55:23
Postat av: Anonym

Ja, kanske det! fast, vem vill pussa på någon som har pussar huuuur många andra som helst den kvällen? hm..

2008-11-07 @ 12:25:16
Postat av: Becca!

att vi missade vad då, på våran tid? haha

Ja snyggt SMS du:D

2008-11-07 @ 18:33:20
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/
Postat av: Becca!

jaha(I) ja synd det:P

2008-11-07 @ 18:51:35
URL: http://rebeccamattila.blogg.se/
Postat av: Mrs Landstrom

Kommer du ihåg vem som smög omkring på Färgfabriken när vi var där? Visst var det Herr Ranelid himself. Solbränd,vågigt hår och med tänder vitare än hela Sveriges blekta sommargardiner.

Snälla, snälla använd en annan pseudonym. Jag får så konstiga associationer av karlen att jag om jag skrev dem skulle "Äldreomsorgen i Övre Kågedalen" blekna.

2008-11-07 @ 19:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0