En rubrik helt utan vitsiga anspelningar på julen

Lista det bästa med julen, säger Dojjan. Klart jag kör på det nu, efter en hektisk dag (dock med riktig mat: kidneybönor med avocado, fänkål, jordnötter, citron och soltorkade tomater. Blev så mätt att jag inte ens orkade tänka på kakor. Dock har två personer gjort mig avundsjuk när de berättat idag att de nyligen bakat kladdkaka. En tredje höll dessutom på att baka äppelkaka när jag ringde för att be honom om råd i en viktig fråga, och då kunde jag knappt fokusera på min egen fundering). Listor är som terapi eller meditation eller i alla fall en genväg till visdom.

Det bästa med julen är:

- Att det bara är jul en gång om året

- Att det ger mig en anledning att kräva presenter av folk

- Att det ger mig en anledning att ge skumma presenter till folk

- Att det gett mig idén i år att enbart kräva hemmagjorda julklappar samt att själv tillverka något bedårande till alla

- Att en kompis påminde mig om att leta fram klassikern "8As julskiva"

- Att Nisserne på Låven kanske sänds i repris där det finns en TV i min närhet

- Att vi tar fram frigolittomten med flagnad färg, så han slipper stå ensam uppe i klädkammaren

- Att folk rimmar lite oftare än vanligt då

- Att jag ska höra på A Fairytale of New York. Jag kan inte höra på den under resten av året, för jag vill inte hamna i julstämning då. Jag vill inte vara utan den under ett helt år , för den får mig att tänka på Matt Dillon.

- Scenen i Kan du vissla, Johanna?, där ena grabben snubblar i sina gummistövlar.

- Att jag och mina gamla gymnasiepolare varje år får för oss att ordna en storslagen reunion.

- Att min familj får för sig att skapa nya jultraditioner.

Slut på listan. Jag ska nämna att de två sista punkterna är jättebra och roliga i sina föresatser, men tyvärr lyckas de aldrig i själva genomförandet till mer än en tredjedel.

Lite som det mesta här i livet. Men det blir ju kul ibland ändå.

Kommentarer
Postat av: Axl

hahaha! Du glömde det fläskiga grisköttet! :D

2008-11-17 @ 23:49:49
URL: http://neveralegend.blogg.se/
Postat av: E'.

Haha åh, våran julskiva! :)

2008-11-18 @ 00:28:13
URL: http://eedvardson.blogg.se/
Postat av: dojjan

Jag visste väl att det bodde en liten tomtenissa i dig också och att dina antipatier gentemot julen är en krackelerande fasad. Nästa år slår jag vad om att du hänger upp minst en pumla för att skapa julstämning!

2008-11-18 @ 20:07:20
Postat av: Jenny

8:as julskiva. tha bäst evah! Engelskan försvann med 9:A

2008-11-20 @ 11:27:44
URL: http://jennymey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0