Billy the Kid

Idag fyller Billy Idol 53 år och folk firar för fullt överallt. Nyss hörde jag fyrverkerier över byn. Inte klokt vad man gör sig för. Jag har hurrat för honom med Dojjan samt ätit mandelmassa. Och så har jag somnat på golvet efter att ha gjort något så obeskrivligt vackra svanhopp till John Coltranes My Favourite Things. En opartisk bedömare skulle dock mer ha ansett att jag snurrade runt som en full trafikpolis i otakt. 

Vad passar väl bättre som present till Billy Idol än en liten fin vaggvisa?

Å lille Billy
Så liten förr och nu så stor
Men du hytter med näven och gapar och skriker
Att du är kvar i trotsåldern är det många som tror
Men inte jag
Lille gubben
För jag vet att du är i samma ålder som min mor



Kommentarer
Postat av: Annika

Å, vad fint! Jag tänkte minsann på Billy Boy precis innan jag somnade igår <3

2008-12-01 @ 10:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0