Paul! Buss på Gene!!!

Vilken dag. Har bara varit hemma men lärt mig massor. Check this out:

- Ben & Jerrys glass är inte vegansk. Skitmesigt.

- Gene Simmons har elchockhalsband på sina hundar så att de inte ska skälla. Idiotiskt. Gene! Vad ska jag göra med dig? Sätta elchockhalsband på dig så du inte gör dumma saker, kanske.

- Svenska Jägareförbundet vill jaga mer säl och ska ha någon slags reklamlunch för sälmat den 11 juli. OK. Låt mig göra detta klart och tydligt: Jag tycker om många jägare. Men jag tycker inte om det de gör. Och jag tycker definitivt inte om när de får för sig sådana här puckade saker.

Det där var ju bara negativa nyheter. Men det finns ljusglimtar:

- Ben & Jerrys glass är i alla fall OK för vegetarianer, de har tydligen inte gelatin i marshmallowsen.

- Gene Simmons är en av världens fem bästa eldslukare. Och det påminner mig om den snälle lille eldslukaren jag kände för tusen år sedan. Som inte lämnade lägenheten utan ett järnrör. Men han har nog växt ifrån det.

- Den 1 juli höll Djurens Rätt en demonstration för att få EU att förbjuda sälprodukter, och Paul McCartney stödde demonstrationen.

Paul är bra på många sätt. Som handbagage, t ex.


Övriga saker jag har lärt mig idag:

Mick Jagger doade på You're So Vain. Tyvärr gissade jag på Elton John, och fick ännu ett fel i den frågesport om Carly Simon, Carole King och Joni Mitchell som mamma ringde upp och utmanade mig på.

Sångaren i Kaiser Chiefs- en rolig kille som har ett lite tråkigt band- har varit lärare.

Solsystemet håller på att plattas ut. Detta läste jag nyss i DN och blev verkligen inte klokare av det.

Glöm inte Ringo 7 juli! Peace and Love klockan 12.


Kommentarer
Postat av: trött och tråkig så här på kvälls kvisten

se det lite från den positiva sidan, (det om B&J glassen alltså, det andra hittade jag ingen positiv sida på..)

du sparar massor med pengar, (för hur dyr är inte glass-skiten?) och du är snäll mot miljön. glass från usa. hur mycket avgaser släpptes det ut för att frakta den hit?

2008-07-03 @ 00:25:22
URL: http://tovelaurin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0