Let the sunshine in

Min lillasyster är bra på alla sätt och vis. Hon har dock valsat vilse i jämförelsedjungeln och nämner min käre Brett Anderson i samma andetag som James Bl**t. För att råda bot på detta visar jag en av mina absolut finaste videos med Brett och hans dåvarande polare Bernard Butler i Suede. Bernard var gitarrist i bandet de första åren tills han plötsligt blev ersatt av sjuttonårige Richard Oakes. Så kan det gå.

Brett dansar och sjunger  tjusigt och Bernard spelar väldigt hårdhänt och det är så himla fint alltihop.OBS! Lägg särskilt märke till Bretts ansiktes soliga förvandling efter Bernards uppvisning vid 2:20. Blir man inte kär då, blir man aldrig kär.

Vid den tusende genomtittningen slog det mig att Bernard är väldigt lik både min favoritpianist samt min stora 90-talskärlek, ordföranden i musikföreningen i hemstaden. Brett liknar dock ingen annan, utom möjligtvis en porslinsdocka som man vill ha hemma och bara titta på i timtal varendaste dag. Och jag som trodde lillasyster var dålig på jämförelser...


Kommentarer
Postat av: miss jacksson

läste kommentarer hos pernilla får jag också lägga ut bilder på dej på bdb? har en jättegullig du kan kolla själv på http://citronskallen.bilddagboken.se/p/main.html om jag får lägga ut dom alltså please

2008-07-10 @ 23:20:12
Postat av: lillmalen

Hilfe! Din sida kor randommusik! Tre ganger har jag nu oppnat din sida: forsta gangen borjade herr Bowie sjunga Changes, och det var jag trevligt men det var inte det jag ville hora; de andra tva gangerna blev det forst Smashing Pumkins med Disarm! Videosarna gar icke att hora, ety lille Billy envisas med att sjunga hogre an alla andra. Vad ar detta??

2008-07-12 @ 09:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0