Välj själv

Svartfredagen gick över i lysande lördag och sedan sovsöndag. Mandelmassan är slut, spriten finns det fortfarande kvar en hel del av.

Jag har fått många kloka tankar från folk i helgen och är äntligen sams med mig själv igen. Och med andra, tror jag.

Lördagen tillbringade jag med två lagom tokiga rådgivare och gick sedan i löjligt kallt väder till denna bys lilla pub. Där var ungefär en promille av denna bys befolkning, men jag träffade i alla fall på några roliga filurer från förr. Diskussioner om fjärilar, clementiner och varför man inte ska äta kött följde på en otroligt spännande fussballmatch.

Och varför man inte ska äta kött är särskilt lätt att förstå när man ser på Russell Brand. Han är rolig, snygg och smart och dessutom väldigt vänlig. Med alla tusentals tjejer som råkar hamna i hans väg.

Andra fina vegetarianer är Joaquin Phoenix, Pamela Anderson och Dennis Lyxzén. Och Paul McCartney.

Men det leder ju ingen vart att räkna upp en massa kändisar som valt vego. Det räcker med att tänka på att man väljer det man mår bäst av. Och man mår bäst av att inte ha ihjäl någon annan, tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0